Jaunākie notikumi projektā 2013. gada oktobris–novembris
Jaunākie notikumi projektā 2013. gada jūlijs–septembris
Jaunākie notikumi projektā 2013. gada aprīlis–jūnijs
Jaunākie notikumi projektā 2012. gada decembris–2013. gada marts
Jaunākie notikumi projektā 2012. gada septembris–novembris
Jaunākie notikumi projektā 2012. gada jūnijs–augusts
Jaunākie notikumi projektā 2012. gada marts–maijs
Jaunākie notikumi projektā 2011. gada decembris–2012. gada februāris
Jaunākie notikumi projektā 2011.gada septembris-novembris
Jaunākie notikumi projektā 2011. gada jūnijs–augusts
Jaunākie notikumi projektā 2011. gada marts–maijs
Projekta nosaukums: «Jauna asfaltbetona kompozītmateriāla un stiprības pārbaudes tehnoloģijas izstrāde, iegūstot tērauda ražošanas un dolomīta karjeru blakusproduktu lietderīgu pielietojumu»
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 2010/0254/2DP/2.1.1.1.0/10/APIA/VIAA/015
Projekta īstenotājs: Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes Transportbūvju institūts.
Projekta administrētājs: Rīgas Tehniskās universitātes Stratēģiskās attīstības departamenta Projektu īstenošanas un uzraudzības nodaļa.
Darbības programma un aktivitāte: Darbības programma «Uzņēmējdarbība un inovācijas», aktivitāte 2.1.1.1. «Atbalsts zinātnei un pētniecībai».
Projekta īstenošanas periods: 01.12.2010–30.11.2013 (36 mēneši).
Projekta kopējais finansējums: 169 864,00LVL, t.sk. ERAF (92,5%) – 157 124,00LVL, RTU (7,5%) – 12 740,00LVL
Projekta mērķis: ceļa seguma materiālu nestspējas paaugstināšana, izmantojot tērauda ražošanas un dolomīta karjeru blakusproduktus, samazinot negatīvo ietekmi uz vides kvalitāti.
Projekta kopsavilkums
Projekta aktivitātes:
1. Pētniecība:
1.1. Tiks izgatavoti jaunas paaudzes asfaltbetona kompozītmateriālu sastāvi ar uzlabotām fizikālām un mehāniskām īpašībām;
1.2. Uzlabotas asfaltbetona kompozītmateriāla deformatīvo īpašību eksperimentālās pārbaudes;
1.3. Praktiskai lietošanai ērta ceļa seguma paliekošo deformāciju modeļa, ievērojot to veidošanās dinamiku ietekmējušos iekšējos un ārējos faktorus, izstrāde;
1.4. Novērojumu datu – Eiropai un Latvijas apstākļiem raksturīgās transporta slodzes un ārējās gaisa temperatūras, statistiskā apstrāde un asfaltbetona seguma virsmas sasilšanas dinamikas analīze;
1.5. Ekvivalentas standarta ass slodzes (ESAL) aprēķinu metodikas, karstajos pavasara-vasaras periodos ar augstu asfaltbetona seguma temperatūru, izstrāde smagi noslogotām Eiropas un Latvijas ielām un ceļiem;
1.6. Jauna asfaltbetona paliekošo deformāciju bīdes stiprības pārbaudes tehnoloģijas izstrāde;
1.7. Paliekošo deformāciju veidošanās dinamikas modeļa validēšana izmantojot jauno asfaltbetona paliekošo deformāciju bīdes stiprības pārbaudes tehnoloģiju.
2. Pētniecības rezultātu publiskas pieejamības nodrošināšana;
3. Pētniecības rezultātu rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana.
Projekta rezultātā tiks izveidots jauns asfaltbetona kompozītmateriāls un stiprības pārbaudes tehnoloģija, izmantojot tērauda ražošanas un dolomīta karjeru blakusproduktus, tādejādi samazinot negatīvo ietekmi uz vides kvalitāti.
Projekta īstenošanas vieta – Āzenes iela 16/20, Rīga.
Projekta sadarbības partneris – VAS «Latvijas Valsts ceļi».
Projekta zinātniskais vadītājs: prof. Juris Smirnovs
© Rīgas Tehniskā universitāte 2011
Publicēts RTU mājaslapā 15.02.2011.
|